11 Şubat 2008 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI PIRASA DEYİP GEÇMEMELİ, BİLEN VARRRR BİLMEYEN VARRR...

pırasa

Herkese günaydınnnn...Okulların açılması ile başlayan trafik çilesini bir yana atarsak, sizlere çokkk keyifli bir hafta diliyorum...
Bazı arkadaşlarımın da bildiği gibi anneciğimin bu hafta içinde geçirdiği göz operasyonu nedeni ile ne blog sahibi arkadaşlarımı yeterince ziyaret edebildim ne de kendi sayfamı sıkça yenileyebildim..Sizlerden gelen yorumları bile çabucak cevaplandıramadım...E mazeretim var , sizde de anlayış :) Anlaştık o zaman :))
Malum yoğunluktan dolayı geçen hafta yapmış olduğum ve "aman ben bu zeytinyağlımı da çekeyim belli mi olur elbet birgün lazım olur" diyerek stoğuma (Stok kalmadı ya napalım artık) attığım bir tarifi paylaşıcağım sizlerle....Ay bunu da bilmeyen mi var demeyinnnn, mail adresime yeni yemek yapmaya başlayan ve çoğu şeyi bilmediğini belirten birçok mail gelmekte..Bu tarifim sevipte yapmasını bilmeyen ve yemek yapmaya yeni başlayan tüm arkadaşlarıma ithaf olunur....
Haydi bakalım geçelim Zeytinyağlı Pırasa tarifimize;
MALZEMELER:
1/2 kg. pırasa
1 ad. orta boy kuru soğan
2 ad. orta boy havuç
3 ad domates (küp küp doğranmış)
3-4 diş sarımsak
1/2 ad. limon
1/2 su bard. pirinç
3/4 su bard.dan biraz az zeytinyağı
2-3 ad. küp şeker
1 çay bard. su
Tuz
HAZIRLANMASI:
1-Yıkadığınız pırasalarınızı ve havuçlarınızı verevine doğrayın.
2-Soğanları küp küp doğrayın.Limonun suyunu sıkın.
3-Yayvan çelik tencerenize pirinç ve tuz hariç tüm katı malzemeyi koyun.En son zeytinyağı ve suyu üzerinde gezdirin ve en küçük, en kısık ateşte pişmeye bırakın.
(Ben mümkün olduğunca su koymamaya özen gösteriyorum.Ama bazen gerekebiliyor.Siz yine de 1 çay bard. suyu koyun derim.)
4-Çok sık karıştırmadan pişirmeye özen gösterin.Pırasa iyice yumuşadığında, yıkayıp suyunu süzdüğünüz pirinçleri ve tuzu ilave edin ve tekrar kapağını kapatın.Pirinçler piştiğinde zeytinyağlınız da hazır demektir.
(Ben hemen hemen tüm zeytinyağlılarımı bu şekilde hepsini bir anda çiğden koyarak pişiriyorum.Bence çok daha lezzetli oluyor.
Tuzu tüm yemeklerde olduğu gibi en sona bırakıyorum.Çünkü hem sebzelerin hem de etin geç pişmesini sağlıyor.)
5-Zeytinyağlınızı tenceresinde soğuttuktan sonra servis tabağınıza alıp servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...