7 Ocak 2008 Pazartesi

AYIN ŞEFİ TARİFİM *** LAVANTA ÇİÇEĞİ***


Her geçirdiğimiz etkinliğin ardından merakla sıradaki ev sahibemizin sayfasına girip yeni konuyu öğreniyorum ve etkinliğe neler yapabilirim düşüncesi etkinlik gününe kadar beynimden hiç çıkmıyor...Ayın şefi yarışmasını duyduğumda da bu heyecanı hissettim ama malzemeleri okuyunca bir o kadar da çekindim doğrusu :) Kullanılması gereken 3 ana malzeme "Pirinç" , "LAVANTA" ve "Kuru İncir" di...
"Daha var nasıl olsa, düşünür üretiriz birşeyler elbet" şeklindeki kendine güvenen sözlerim ve sürekli erteleyişlerim sonrasında bir baktım ki etkinliğe son katılım tarihi oluvermiş ve Nilay'ın elinde malzemeler ve kafasında tasarladığı birkaç tarif haricinde hiçbirşey yokkkkk...Hemencecik kalktım ve bir çırpıda hazırladım...Eeee tamam hazırlamışsın demeyin, onunla bitmiyor ki...Hazırlayacaksın,herbirini farklı pozlarla,değişik kombinasyonlarla ve ışık ayarlarıyla çekeceksin, sonra herbirini en az 3-5 kişiye tattıracaksın,onay alacaksın,sonra resimleri bilgisayara aktarıp işlemlerden geçireceksin hele birde ortaliklarda dolaşan 2,5 yaşında bir spiderman varsa düşünün halimi :) yani oooooo...Neyse ki biri bu işlemlerden yüzünün akıyla geçti de bende katılım gününe yani eski katılım gününe yetiştirdim...Bilseydim son katılım tarihinin erteleneceğinin bu kadar koşturmazdım :)Neyse artık sunumum tam istediğim gibi olmasa da bununla idare edeceğiz...Benim milföyleri iyice soğutmaya vaktim olmadığı için yukarıdaki kalıplarda resimlemek zorunda kaldım..Halbuki hayalimde onları kalıplardan çıkartıp bellerine de kalınca kurdelalar bağlayıp fiyonk atmak vardı...Olsun ne yapalım ben gerçekleştirmiş olamasam da enazından size fikir olsun...

LAVANTA ÇİÇEĞİ

MALZEMELER

6 ad. Milföy
8-9 ad. Kuru incir (küp küp doğranacak)
1 portakal kabuğu (küp küp doğranacak)
1 yemek kaşığı toz şeker
1 kahve fincanı haşlanmış pirinç
100 gr. Rendelenmiş bitter çikolata
1 yemek kaşığı lavanta

Üzerine serpmek için;
Pudra şekeri

HAZIRLANMASI:


1-Küp küp doğranmış kuru incirler ve portakal kabukları 5 dk. kadar haşlanır ve suyu süzdürülür.İçerisine 2 kahve fincanı suda, suyunu çekinceye kadar haşlanmış pirinçler ilave edilir.En son olarak da rendelenmiş bitter çikolata,toz şeker, rondodan geçirilmiş lavanta ilave edilir ve tüm malzeme iyice karıştırılır.
2-Milföyler yağlanmış kalıplara uçları dışarı sarkacak şekilde yerleştirilir ve orta çukur kısımlarına hazırlanan harçtan yerleştirilir.
3-180 C ısıtılmış fırında 25 dk. kadar pişirilir.Lavanta çiçekleri soğuduktan sonra üzerlerine pudra şekeri elenerek servis yapılır.
Afiyet olsun...