3 Ocak 2008 Perşembe

AYVA TATLISI



Mevsimin bize sunduğu nimetlerle mutfağımı doldurmak ve sağlıklı güzel tatlar yakalamak inanılmaz bir mutluluk benim için...Tariflerimi sunarken, malzeme olarak mevsim sebze ve meyvelerini seçmeye de bu nedenle özellikle dikkat ediyorum..
On gündür balkonda tatlı ve marmelat yapılmayı bekleyen ayvalarıma artık zamanıdır deyip el attım..Ve karşınızda "Ayva Tatlı"m...İlk önce keyifle seyrettim sonra da bir güzel yedim...Umarım sizler de beğenmişsinizdir...



MALZEMELER
5 ad. orta boy ayva
2 ad. elma
4 su bard. su
3 su bard. toz şeker + 1 yemek kaşığı toz şeker
1/2 çay kaşığı kırmızı gıda boyası
10 ad. karanfil
1 yemek kaşığı tarçın
4 yemek kaşığı kaymak
Ayva çekirdekleri
Antep fıstığı
HAZIRLANMASI:
1-Ayvalarınızın kabuklarını soyun,ortadan ikiye bölüp iç kısımlarını çıkardıktan sonra kararmamaları için limonlu suda bir süre bekletin.
2-Daha sonra ayvalarınızı yayvan bir tencereye yerleştirip içerisine suyu, şekeri, gıda boyasını, çekirdekleri ve karanfilleri ilave edin.Kapağını kapatıp ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.
3-Diğer taraftan elmalarınızın kabuklarını soyup rendeleyin ve bir tavaya aktarın.İçerisine tarçını ve 1 yemek kaşığı toz şekeri de ilave edip 5dk. kadar pişirin.
4-Ayvalar yumuşayınca ısıya dayanıklı bir fırın kabına alıp çukur kısımlarını elmalı içle doldurun ve 180C ısıtılmış fırında 20 dk. kadar pişirin.Fırından çıkardıktan sonra, her birinin üzerine 2'şer kaşık şerbet gezdirin.Soğuduktan sonra kaymak ve fıstık ile süsleyip servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...