8 Mart 2008 Cumartesi

BÖRÜLCE SALATASI

börülce2

Uzun süredir sitemi güncelleyemediğim gibi, ne yorum yazan arkadaşlarımı hemencecik yanıtlayabildim ne de iade-i ziyarette bulunabildim :( Sebebin çoğu benim küçük afacanım Efem...Neden derseniz; bizim afacanın yaramaz olduğu bir vakit durumdan bunalan ve çözüm yolları arayan sevgili babamız, Efe'ciği oyalamak adına bilgisayarda oynayabileceği bir oyun açtı..İşte o gün bu gündür ne zaman bilgisayarın başına geçsem, "bana oyun açççç" diye hemen kucağıma çıkıyor...Yalvar yakar yorumlarımı hemencecik onaylayıp bilgisayarı kendisine tahsis etmek zorunda kalıyorum..10 dk oynadıktan sonra sıkılıp oyuncaklarının başına geçiyor ben sessizce süzülüp bilgisayarı kapmaya çalışıyorum ancak hoppppp yine kucakta...Yani anlayacağınız 3 yaşında afacan oğluşum beni fıkır fıkır parmağında oynatmayı pek de güzel beceriyor :)))

Bu kovalamaca sürerken 1 aydır sıkıntısını çektiğim dizim, en sonunda şişip isyan etti...Mecburen sürekli ertelediğim doktor gezmesini gerçekleştirmek zorunda kaldım :) MR ve çeşitli testlerin ardından, çok da önemli birşey çıkmasa da, bundan sonraki hayatımda kesinlikle ağır kaldırmama, kilo almama :),dizlerimin üstünde oturmama, merdiven inip çıkmama vs... gibi bir sürüüüü ödev edindim...Görevlerime ne kadar sadık kalacağım ya da hayat bunları yapmadan nasıl geçirilebilir diye hala kara kara düşünmekteyim :))) Neyse sağlık olsun ! :)

Bu kovalamaca ve sağlık sorunlarının yanında sevgili gepçemle de bir sürpriz hazırlığı içerisindeyizzzzzz :)) Ne diye hiçççç sormayın,ipucu da yokkkk, az kaldııııııııııı ...Bizi izlemeye devam edin :)))

Sonuç itibariyle mazeretlerim ışığında ihmal ettiğim tüm arkadaşlarıma buradan kucak dolusu sımsıcacık sevgilerimi yolluyorum...

Güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle.....

börülce1


Gelelim tarifimizeee...Bu salata benim çok sevdiğim ve sıklıkla da yaptığım tadı enfes bir tarif...Sevgili Ayşe,Yaren,Dilek ve Aynur'un düzenlediği diyet yemekleri etkinliğine nasıl bir tarifle katılsam diye düşünürken, bu salatayı yemekteydim :) Malum şu sıralar Feyza ile diyetteyiz :)) Hem doyurucu,hem lezzetli hem de hafif bir tarif...Mutlaka denemenizi öneririm...

börülce3

MALZEMELER

2 su bard. börülce

1 demet maydanoz

1 demet dereotu

5-6 dal taze soğan

1 küçük konserve mısır (Arzuya göre)

3 ad. limon

Zeytinyağı

Tuz

HAZIRLANMASI:

1-Börülceleri bir gece soğuk suda bekletin.Ertesi gün yaklaşık 20-30 dk. kadar haşlayın.

2-Maydanoz,dereotu ve tazesoğanları ince ince kıyın.Suyu süzülmüş ve soğumuş börülcelerin üzerine dökün.

3-Mısırın suyunu süzüp ilave edin.

4-Limon suyu,tuz ve zeytinyağını bir kavanozda iyice çalkalayıp üzerine gezdirin.

5-Tüm malzemeyi iyice harmanladıktan sonra servis tabağınıza yerleştirin.Haşlanmış yumurta dilimleri ile süsleyerek servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...