1 Haziran 2007 Cuma

ÇİKOLATALI VE FRAMBUAZLI TURTA


Olive magazine'den edindiğim bu tarif, bence davet sofralarına yakışacak kadar şık ve lezzetli..Turtamı,orjinal tarif üzerinde bir takım değişiklikler yaparak hazırladım.Şimdiden afiyet olsun..


MALZEMELER:


200 gr. bitter çikolata, parçalara bölünmüş (80 gr. sütlü çikolata kullandım)

50 gr. margarin ( 1 yemek kaşığı margarin kullandım)

4 yumurta (3 yumurta kullandım)

1 su bard. pudra şekeri

2 yemek kaşığı kakao

2 yemek kaşığı un (4 yemek kaşığı kullandım)

200 gr. frambuaz (dondurulmuş frambuazları migros yada carrefour'dan temin edebilirsiniz.)

servis için glisaj şekeri (pudra şekeri kullandım)


tarifte olmayan fakat benim eklediğim malzemeler ise;(Bu malzemelerle kek dilimlerini ıslattım)

1 tatlı kaşığı kakao

1 çay bardağı süt


HAZIRLANMASI:


1-Dikdörtgen borcamınızın içini yağlı kağıtla kaplayın ve bir kenarda bekletin.

2-Çikolatalarla margarini aynı kapta benmari usulü eritin.

3-Yumurta sarıları ile yarım bardak pudra şekerini mikserle iyice çırptıktan sonra kakao ve unu da ekleyin ve çırpmaya devam edin.Daha sonra benmari usulü erittiğiniz çikolata ve margarini de ilave edip karıştırın.

4-Başka bir kapta yumurtaların beyazları ile geri kalan yarım bardak pudra şekerini köpük köpük olana kadar çırpın ve diğer karışımınıza ekleyip bir kaşık yardımıyla karıştırın.

5-Hazırladığınız turta karışımını borcama döküp 180 C ısıtılmış fırında yaklaşık 30 - 40 dk. kadar pişirdikten sonra fırın telinde soğumaya bırakın.

6-Soğuyan turtanızın kenarlarını tırtıklı bir bıçak yardımıyla düzeltin ve 8-10 parçaya dilimleyin.

7-1 çay bardağı süte 1 tatlı kaşığı kakaoyu ekleyip karıştırın ve tüm dilimlerin üzerini ıslatın.Islatma işleminiz sona erdikten sonra frambuazları dilimlerinizin üzerine yerleştirin.Servise çıkarmadan önce üzerlerine pudra şekeri eleyin.