28 Temmuz 2007 Cumartesi

KAKAOLU KEK



Oğlumun yemek yeme hususunda çok inatçı olduğunu daha önce belirtmiştim. Ancak yemek yemede çıkardığı zorlukların hiçbirini nedense kek yada kurabiye yemekte çıkarmaz. Bu nedenle ara öğünlerde atıştırması için herzaman ya kek yada kurabiyeyi evde hazır bulunduruyorum. Bunları yiyebilmesi için önce yemek yemesi gerektiğini söylüyorum. Bu B planı herzaman işe yaramasa da yinede genelde durumu kurtarıyor:) Bu nedenlerle dün yine ona kek yapmaya karar verdim .Tarif defterimi karıştırırken bulduğum birkaç kakaolu kek tarifinden biri olan bu keki sizinde mutlaka yapmanızı tavsiye ediyorum.

MALZEMELER:

2 yumurta
1 çay fincanı süt
1/2 çay fincanı sıvıyağ
1 yemek kaşığı yoğurt
1 + 1/2 çay fincanı toz şeker
2 çay fincanından bir parmak eksik un
1 pkt kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 pkt vanilya (Dr.oetkerin premium vanilyasını tavsiye ederim)
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 çimdik tuz

HAZIRLANMASI:

1-Yumurtaları sütü ve yoğurdu mikserle iyice çırparak köpürtün.Şekeri ilave ederek çırpmaya devam edin.
2-Unu, kabartma tozunu,kakaoyu, vanilyayı,karbonatı ve tuzu bir kapta harmanlayarak eleyin ve karışıma ilave ederek mikserin düşük devrinde karıştırın.
3-Son olarak yağı ilave edip çok kısa bir süre karıştırın ve yağlayıp unladığınız kalıba boşaltın.
4-170 C de önceden ısıttığınız fırında 40-45 dakika pişirin.