4 Eylül 2007 Salı

FINDIKLI KEK


Bu sabah Efe paşa sayesinde her zamankinden biraz daha erken saat 6:00 gibi uyanmak durumunda kaldım..Efe'ye kahvaltısını yaptırdıktan sonra baktım hava kapalı hafiften de yağmur çiseliyor...Dedim ki bu havaya uygun bir kahvaltı yapmalı..Hemen kalktım yağsız fındıklı kekimden yapıp, site için de resmini çektim..Açtım perdeleri geçtim pencerenin önüne, hem çayımı yudumladım hemde fındıklı kekimden afiyetle yedim...Değmeyin keyfime..Yağan yağmura da, yağmuru seyrederek yaptığım kahvaltı keyfine de hasret kalmışım...Herkesin güzel bir gün geçirmesi dileği ile...

MALZEMELER
5 ad. yumurta
1 su bard. tozşeker
2 su bard. dövülmüş fındık
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
6 yemek kaşığı un
1 ad. limon kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı kakao (Üzeri için)

HAZIRLANMASI:
1-İlk olarak yumurtaların sarıları ile aklarını ayırın.Daha sonra yumurta sarılarını şeker ile birlikte 2-3 dk. kadar çırpın.
2-Çırptığınız yumurta şeker karışımının içerisine elenmiş kabartma tozu,vanilya ve unu ilave edin.1-2 dk. karıştırdıktan sonra fındık ve limon kabuğu rendesini de ekleyin ve karıştırın. En son olarak önceden ayırmış olduğunuz yumurta aklarını mikserle 3 dk. kadar çırpıp karışıma ekleyin ve bir kaşık yardımıyla karıştırın.
3-Yağlanmış kek kalıbınıza hazırladığınız bu karışımı aktarıp 180C ısıtılmış fırında üzeri hafif pembeleşinceye kadar pişirin.Fırından çıkar çıkmaz üzerine kakao eleyin..
Afiyet olsun...